mina nyårslöften

tänkte göra som bebbe, mina nyårslöften. hade godis löfte förra året, jag, bebbe och en annan tjej. för mig höll det i 74 dagar, haha räknade varenda dag på min kalender som jag hade i mobilen. tycker jag va ganska duktig! nu för tiden äter jag inte alls så mycket godis, dels för att jag för 3 månader sedan tillbaka går på diet typ haha. asso jag håller inte på och ba: NEJ nu får jag inte äta mer för resten av året! utan jag äter, fast kanske inte alltid som alla andra. om det är mat i skolan som är potatis osv så tar jag hellre sallad eftersom att potatis innehåller mycket kolhydrater, äter inte heller mycket pasta. men tro inte att jag INTE äter för det. för istället för potatis så äter jag rotfrukter som man lagar i ugnen som faktiskt blir riktigt gott och har myyyycket mer smak än en potatis. sen så har det varit både jul och nyår och då unnar jag mig själv med gott. men nu när alla högtider är slut så blir det max 100 gram godis 1 gång i veckan, fast ibland äter jag ingenting alls utan kanske gör fruktsallad istället. och ibland bli det kanske mer, speciellt när jag har.. ah ni vet. och säg nu inte att jag är dum som håller på med detta. för att om man tar tex 100 g godis så njuter man mer av det än om man har en hel påse fylld och man tar bara godis efter godis. då blir det massa onödiga kalorier. och med mina nya vanor så har jag blivit av med tuggumiberoendet, läskberoendet och förut åt jag alltid rostade mackor med oboy. det har jag inte ätit NÅNGÅNG på mer än 3 månader! tycker jag är extremt duktig. så mina nyårslöften blir:
1. Fortsätta med att äta hälsosammare.
2. Fortsätta träna.
3. Peppa mig själv och tycka att jag är duktig, för jag brukar alltid annars göra tvärt om.
Så detta år ska jag vara snäll mot mej själv :)
/E

Kommentarer
Postat av: Ida

Ville bara säga att du är grymt fin och har jätte bra blogg! :D

2012-01-02 @ 22:22:32
URL: http://idaforkelid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0